HTML

Ha kitartó vagy, sok mindent elérhetsz!

Ez a blog azért jött létre, hogy másoknak egyfajta példát és motivációt adjak. Mindenki csak keresi a kifogást miért nem tud lemenni az edzőterembe, hogy a fejében kialakított képet megvalósítsa. Le szeretnél fogyni? Izmosodni, erősödni akarsz? Vagy jó állóképességet szeretnél? Ezért mind tenni kell. Nem csak a TV előtt kell ülni kortyolgatni a sört és enni a pizzát, vagy számítógépet nyomkodni egész nap. Ne higgyétek el, amit a TV-ben mutatnak, hogy nem kell tenned semmit, csak a csodabogyót beszedned, meg turbó diéta, vagy bármi ilyen hülyeséget. Tartós eredményt hónapok, évek alatt ér el az ember. A sport legyen az életed része. Én már 10 éves korom óta rendszeresen mozgok. A blog elindítása az első országos csúcsom elérése inspirálta. Sokan mondták nekem, hogy még iskola mellett csak-csak sportolok, de majd, ha elkezdek dolgozni... Jelenleg 2 éve 3 műszakban dolgozom és anyagilag sem állok jól, de mégis elég szép sportsikereket érek el a mai napig is. Ezt szeretném a blogomban nektek példaként felállítani, hogyha kitartó vagy és küzdesz akkor sok mindent elérhetsz. Soha nem késő belevágni!

Friss topikok

Címkék

10 éve az erőemelésben

2013.04.30. 08:29 KissCsovi

Mintha csak tegnap lett volna, hogy elindultam életem első fekvenyomó versenyén. Kicsit hihetetlen is számomra, hogy már 10 év is eltelt azóta. Szinte még a fülemben cseng a nevetés, mikor az első versenyemen kimentem az első fogásomra. Igen, nevetett a közönség. Aki ismert akkoriban az tudja, hogy a testmagasságom már majdnem beállt erre a mostani 178 cm-re és emellett a testtömegem mindössze 52-3 kg környékén volt. Mondhatjuk, hogy nem igazán voltam/vagyok egy erőemelő alkat. A nevetés abból fakadt, hogy első versenyemen 70 kg-on kezdtem és előttem 47,5 kiló volt a legnagyobb kezdőfogás. Fellapozták nekem a súlyt és erre megjelentem én. Kár, hogy nem készül fénykép vagy videó felvétel róla. A nevetés meg is szakadt mikor könnyedén teljesítettem. Ráadásul a végén 10 kilóval vertem a mezőnyt a 80 kg-os befejező fogásommal. Ez az élmény megadta a kezdő löketet, ami még mindig tart. 2004-ben le is igazoltam a TIFIT-hez Tiszaújvárosba, ahol úgy kezdték, hogy olyan nincs, hogy csak fekvenyomás úgyhogy erőemelést is kell csinálnom. Azóta erőemelő versenyeken is indulok. Majd rá egy évre megalakult az Egyek Fitness SE. és át igazoltam hozzájuk. 2007-ben sajnos elkoptak a versenyzők és csak én maradtam egyedül. Ekkor keresett meg a JÁTESZ SE, hogy igazoljak hozzájuk. 2008 óta a jánoshalmi csapat tagjaként versenyzek. 

Ebben a 10 évben sikerült magyar bajnoki címet is szereznem. A versenyek nagy többségén sikerült dobogóra felállnom. Természetesen sikerült már jó pár versenyből kiesni is. Ezt a 10 évet a kezdetet és a jelent leszámítva, eddig a -67,5 kg-os kategóriában ill. később az új súlycsoportok miatt a -66 kg-os kategóriában versenyeztem. -66 kg-os kategóriában felhúzásban sikerült 2011 őszén országos csúcsot döntenem, melyet 2012 tavaszán tovább javítottam. Jelenleg 195 kg-al én tartom az országos csúcsot RAW-ban. Ruhás kategóriában is ez a csúcs. Kettő világversenyen is kaptam bizalmat a szövetségtől. Még 2007-ben az Ifi-Junior Erőemelő Világ Bajnokságon és 2011-ben a Felnőtt Fekvenyomó Európa Bajnokságon.

A következő 10 évben azt szeretném elérni, hogy a hazai versenyeken mindig a dobogó legfelső fokán végezzek. Szeretném a nemzetközi profilomat is bővíteni sok-sok szép eredménnyel és ezzel minél több pontot szerezni a magyar csapatnak. Természetesen ehhez sok mindennek kell teljesülnie, hogy ez így legyen. Azon leszek, hogy ez megvalósulhasson.

A nemzetközi profilom:

nemzetközi profil.jpg

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://legykitarto.blog.hu/api/trackback/id/tr695253781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BenchPress 2013.05.06. 18:57:41

Hello,

köszönöm a válaszokat az előző bejegyzésben.
Most érdeklődés helyett tanácsot szeretnék kérni. Pár hónapja crossfit-ezek, de sajnos kevés az erőm, a standard súlyoktól 10-30 kg-val vagyok elmaradva. Tudnál nagy vonalakban egy útmutatást adni, mivel lehetne az erőt fejleszteni (pl. szakítani tudok 30 kg-val, de 45-50 kg kellene). Olvastam sokféle edzésről, 5-3-1 stb, de erős zavar.

Köszönöm szépen!

KissCsovi 2013.05.06. 19:26:38

@BenchPress: Helló,
amit így látatlanban mondanék neked az az lenne, hogy elsősorban a technikát kell elővenni. Hiába van erőd, ha a technika nem jó. Azért a szakításnál, lökésnél és hasonló gyakorlatoknál mindenképpen jó, ha van egy ember, aki kijavítja a hibáidat. (lehetőleg értsen is hozzá)
Másrészt amit tudok még ajánlani, hogy alapgyakorlatokat csinálj szabadsúllyal. Pl.:gy kábeles tricepsznyújtás kötéllel nem a legmegfelelőbb erőgyakorlatnak.
Ha már így a szakításnál vagyunk, a súlyemelők versenyen kívül alapozásként az 5x5-ös módszert szokták alkalmazni. A versenyekhez közeledve szoktak növelni a súlyon és mennek 3-akra majd a verseny előtt 1 ismétlésekre is.
Az erő növekedését befolyásolja a megfelelő táplálkozás is (megefelelő arányú fehérje, szénhidrát, zsír) a megfelelő regenerálódás...
A legfontosabb, hogy kitartóan eddzél!

BenchPress 2013.05.10. 20:50:17

Hello,

köszönöm a választ. Rossz példát hoztam, pont a szakítást, ahol tényleg a technika a döntő. Sajnos a sima gyakorlatokkal is gondjaim vannak, pl. húzódzkodás, saját súlyos gyakorlatok stb. Ezeket a kitartó ezdéseken kívül mivel lehet fejleszteni?

Edzésre kizárólag szabad súlyokat használok (az összes konditermi felszerelésem egy fekpad :D ), nagy mennyiségben emelések, felhúzások, nyomások stb. A tiszta táplálkozásra is figyelek, rendes kaja mellett multivitamin, ásványi anyagok, bcaa stb.

KissCsovi 2013.05.10. 21:12:51

@BenchPress:
Helló!

Minden gyakorlatnál oda kell figyelni a kivitelezésre. Figyelj oda, hogy ne kapkodj szépen lassan vitelezd ki, negatív szakaszra is figyelni és koncentrálj rá az elejétől a végéig. A szabad súlyok jók. Az összetett gyakorlatok, melyek több izomcsoportot megmozgatnak egyszerre, nagyon jók az erő fejlesztésére. Kitartóan kell edzeni és meg lesz az eredménye!
süti beállítások módosítása