HTML

Ha kitartó vagy, sok mindent elérhetsz!

Ez a blog azért jött létre, hogy másoknak egyfajta példát és motivációt adjak. Mindenki csak keresi a kifogást miért nem tud lemenni az edzőterembe, hogy a fejében kialakított képet megvalósítsa. Le szeretnél fogyni? Izmosodni, erősödni akarsz? Vagy jó állóképességet szeretnél? Ezért mind tenni kell. Nem csak a TV előtt kell ülni kortyolgatni a sört és enni a pizzát, vagy számítógépet nyomkodni egész nap. Ne higgyétek el, amit a TV-ben mutatnak, hogy nem kell tenned semmit, csak a csodabogyót beszedned, meg turbó diéta, vagy bármi ilyen hülyeséget. Tartós eredményt hónapok, évek alatt ér el az ember. A sport legyen az életed része. Én már 10 éves korom óta rendszeresen mozgok. A blog elindítása az első országos csúcsom elérése inspirálta. Sokan mondták nekem, hogy még iskola mellett csak-csak sportolok, de majd, ha elkezdek dolgozni... Jelenleg 2 éve 3 műszakban dolgozom és anyagilag sem állok jól, de mégis elég szép sportsikereket érek el a mai napig is. Ezt szeretném a blogomban nektek példaként felállítani, hogyha kitartó vagy és küzdesz akkor sok mindent elérhetsz. Soha nem késő belevágni!

Friss topikok

Címkék

10 éves a blogom

2021.10.17. 12:26 KissCsovi

Tegnap volt 10 éve, hogy elindítottam a blogomat. Nálam ugye adott volt a sportolás, mint téma. 1995-ben kezdtem sportpályafutásomat a karatéval melyet 97-ben kajakra váltottam. Saját zsebpénzemből fizettem a tagdíjakat és a váltás legfőbb oka az volt, hogy míg a karate 500 Ft volt havonta a kajak csak 200. Testvérem csábított le, hogy menjek inkább kajakozni (akkoriban ő is kajakozott). Bár zökkenőmentesen nem indult, hisz úszni nem tudtam. Vagyis ez teljesen nem igaz, mert jártam úszótanfolyamra előtte, ahol a mellúszást megtanultam a víz alatt. Igen, mert mindent ott csináltunk és csak az utolsó foglalkozáson mondták először, hogy emeljük ki a fejünket és vegyünk levegőt is. Ez annyira nem sikerült, de persze a későbbiekben ezt is megtanultam. Visszatérve a kajakozásra így ennek fényében nem nagyon engedtek le kajakban. Hónapokig csak a motorosban voltam "orrnehezék" a magam kb. 30 kilójával illetve néha túra kenuban lemehettem evezni is. Nyár közepe vége felé már kajakba is ülhettem és talán augusztus végén szeptember elején el is indultam az első kajak versenyemen. 

Kajakos pályafutásom alatt "kigyúrtam" magam olyan 53 kiló környékére és mindig azt mondták, hogy testsúlyomhoz képest erős vagyok. Persze kajakban nincs súlycsoport, így hátrányom volt a többiekkel szemben. A 2000-es évek elején testnevelés órán sokat voltunk a kondiban, ami kimerült kb. egy többfunkciós gépben, ahol a fekpad részére feltettük a 10 kg-os rúdra a két legnagyobb tárcsát 15 kg-osakat és így fent volt 40 kg. Ez igazából csak alibiből volt fent és ha jött a tanár akkor valamelyikünk belenyomott párat, mintha nagyon edzenénk. Természetesen délután lejártunk és rendesen edzettünk, de innen indult az ötlet az erőemelés irányába. A tanár egyszer felvetette, hogy kéne csinálni egy házi fekvenyomó versenyt. Ezen én nagyon belelkesedtem és bár a házi verseny nem valósult meg én a neten elkezdtem kutakodni és rátaláltam a Magyar Erőemelő Szövetség akkori honlapjára. Ez 2002 decembere felé lehetett és láttam következő évi diákolimpia versenykiírását és bár novemberben lejárt a nevezési határidő, de szerencsénkre a nagy érdeklődésre való tekintettel kitolták azt, így tudtam még rá nevezni. Abban az évben több, mint 50%-al több volt a nevező a korábbi évekhez képest. Volt valami a levegőben. 2003 februárjában már a fekvenyomó elődöntővel meg is kezdtem az erőemelői pályafutásomat. Emlékszem, hogy mindent a netről tanultam meg. Bemagoltam a szabálykönyvet és szövetség honlapján lévő oktató videókból próbáltam ellesni, hogy hogy is kéne ezt jól csinálni. Persze a mai tudásommal vissza tudnék menni oda ahonnan indultam... Erőemelői pályafutásom alatt majdhogynem teljesen egyedül edzettem. 2004-ben leigazoltam Tiszaújvárosba a TIFIT-be, ahol "rám erőltették" az erőemelést. Alapvetően én csak fekvenyomó akartam lenni, de ott azt mondták, hogy olyan nincs. A felhúzás miatt meg nagyon megtetszett, mert az egész jól ment és kettőször sikerült is országos csúcsot húznom a későbbiekben. A blogom is a 2011-es soroksári erőemelő ob és az első országos felhúzó csúcsom történetével indult. Versenybeszámoló, az első országos csúcsom - Ha kitartó vagy, sok mindent elérhetsz! (blog.hu)

2003_uj_neplap.jpg

A 2003-as diákolimpia döntője után újságcikk is jelent meg rólunk. A 2007-es erőemelő világ bajnoki részvételem környékén az egyik helyi televízió is megkeresett, majd ezt követően rendszeres versenybeszámolókat tartottam ott. Később a közösségi médiában is elkezdtem ezt folytatni. Az akkor még inkább iwiw korszakban a hírfolyamban írtam versenybeszámolókat, mert voltak akik ott csak azért jelöltek ismerősnek, hogy halljanak felőlem. (Kicsit másabb volt akkoriban ez a közösségi média világa, mint manapság) 2011-ben meg több olyan emberrel is találkoztam, akik blogoltak és innen jött az ötlet, hogy én is ebbe kezdem el írni a beszámolóimat, mert így csak a linket osztom meg más közösségi felületen és akit érdekel az itt el is tudja olvasni az írásomat. Persze nem csak versenybeszámolókat írtam, bár régen évente sokkal több versenyen indultam és így több bejegyzés is született erről, de egy-kettő edzés történetét is megírtam vagy egy-két motivációs gondolatot is megosztottam itt veletek. Indítottam egy Youtube csatornát is (KissCsovi - YouTube), Instagram oldalt is (Földvári Csaba (@kisscsovi) • Instagram-fényképek és -videók), hozzá egy Facebook sportolói oldalt is (Földvári Csaba | Facebook) és idén a TikTok profilt is (Földvári Csaba381 (@kisscsovi) TikTok | Nézd meg Földvári Csaba381 legújabb TikTok videóit), hogy színesebbé tegyem ezeket.

Igaz mostanában nem sok dolog került fel ezekre. Tavaly volt eddigi pályafutásom alatt a legnagyobb leállás. Szinte sport nélkül vagy nagyon kevéssel telt az év. Év végén és ennek az év elején viszont egy teljes leállás következett. Márciusban kezdtem újra mozogni kicsit saját testsúlyos edzéssel és futással. Akkor gondoltam is, hogy közlöm ezt irányotokba is, hogy a ilyen leállás után, hogy megy a vissza zökkenés, de ez elmaradt. Nem is nagyon éreztem valahogy az egészet. Májusban már eveztem is, de nem nagyon sikerült ott se visszazökkennem. Júliusban voltam masters ob-n, melyet bár a többi média felületen videókban megosztottam, de itt nem. Pedig pályafutásomban először sikerült egyesben döntőznöm 200 méteren, de a rossz formámhoz képest a döntőben még rosszabb formát hoztam és így valahogy annyira nem örültem neki. Egy helyezéssel végezhettem volna reálisan előrébb, de nem a helyezés zavart, mert így utólag nézve az 5. hely nem rossz, hanem, hogy nem mentem egy maximális pályát. 

 TikTok linkek a versenyről:

Előfutam:Földvári Csaba381 (@kisscsovi) TikTok | Nézd meg Földvári Csaba381 legújabb TikTok videóit

Döntő:Földvári Csaba381 (@kisscsovi) TikTok | Nézd meg Földvári Csaba381 legújabb TikTok videóit

Talán most jutottam el oda edzéseket tekintve, hogy kicsit újra a régi lángot érzem magamban, vagy legalábbis parázslik. Még mindig érzek magamban pluszt, amit még szeretnék felszínre hozni. Ehhez kell a versenyzés, mert bár nem az eredmény a legfontosabb, de így van mihez tartani magam és így ösztönzőleg hat az emberre. Most az alapozás megy, visszaszokás a súlyzókhoz. Szeretnék erőben és állóképességben is fejlődni. Lassan a futást is vissza szeretném építeni a mindennapokba, ha már az evezés lassan kiesik. Remélem jövőre úgy alakul az anyagi helyzet is, hogy erőemelésbe is vissza tudjak térni a versenyzéshez. Minden esetre most egy új alapot szeretnék felépíteni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://legykitarto.blog.hu/api/trackback/id/tr6316724072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása